• وبلاگ : پاي سيب
  • يادداشت : Cellular automaton
  • نظرات : 0 خصوصي ، 80 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + هوش مصنوعي 

    تجربه هاي بدست آمده

    طراحي ماشين با توانايي هاي خاص خيلي سخت تر از فرضيات اوليه دانشمندان است. خيلي کارها که در ابتدا ساده بنظر مي رسند، موارد دقيق و عميقي در خود دارند. براي مثال "ديدن" فقط تشخيص اشيا نيست، بيکه شامل ايجاد احساس و درک محيط و درک امن و يا نا امن بودن آن ميباشد.

    همچنين توانايي فهم زباني مانند انگليسي، فرانسه و يا فارسي خيلي پيچيده تر از آن است که محققان فکر کردند. استفاده از زبانهاي برنامه نويسي مثل C و C++ و Java نيز خيلي دست و پا گير است.

    ما امروزه ميدانيم که حتي افراد کودن هم به مراتب از ماشينهايي که امروزه طراحي شده اند پيشرفته تر و آگاه تر هستند. به هيچ رباتي نميشود اطمينان داشت که برود و ظروف را از روي ميز جمع کند، بشورد و در جاظرفي بچيند و همه اين کارها را بدرستي انجام دهد. درحالي که همان افراد کودن هم اين کارها را براحتي انجام ميدهند.

    امروزه اين به اثبات رسيده که ماشينها قادر به انجام کارهايي هستند که در ابتدا براي محققان انجام آن توسط ماشينها سخت مينمود مانند

    حساب کردن و شطرنج بازي کردن.

    ما امروزه فهميده ايم که خيلي از کارهاي پيچيده انسان و حيوان مانند بالا رفتن از درخت و ساختن آشيانه، هوش بسيار بالا و دانش پيچيده اي نياز دارد که تئوريهاي ما هنوز آنها را پوشش نمي دهند. همچنين درک غرايز حيواني نيز حتي در ميان فلاسفه بسيار مشکل است.

    بسياري از محققين سعي ميکنند که موارد فوق را بدرستي درک کنند و براي آنها مکانيسمهايي طراحي کنند. طراحي شبکه هاي عصبي و مترجمهاي چند زبانه راهايي هستند که محققين براي رسيدن به اين اهداف بزرگ پي گرفته اند. همچنين محققين در تلاشند روشهايي براي ساختن سيستمهاي با مکانيزمي که بتواند انگيزه و احساس را دريافت و درک کند، ميباشند.

    بنابراين AI علاوه بر مطالعه بر روي درک و دريافت، تعليم؛ يادگيري، احساسات، ارتباطات و غيره، زمينه هاي ديگر بخصوص فلسفه، منطق، روانشناسي و همچنين مهندسي نرم افزار و علم کامپيوتر را نيز مورد مطالعه قرار ميدهد.