• وبلاگ : پاي سيب
  • يادداشت : Cellular automaton
  • نظرات : 0 خصوصي ، 80 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + هوش مصنوعي 

    هوش مصنوعي چيست؟

    قصدم در اينجا نوشتن مصالبي در ارتباط با کاربرد تکنولوژي جديد هوش مصنوعي ( Artificial Intelligence) در مديريت است اما بهتر ديدم در ابتدا توضيح ساده اي در باره هوش مصنوعي در اينجا بياورم.

    به زبان بسيار ساده هوش مصنوعي تلاش براي توليد ماشيني است که همانند انسان عمل کند. اما اين تعريف حقايق و جزئيات را در خود جاي نمي دهد. بنابراين بهتر است AI را توضيح بدهم.

    AIيک رشته جديدي است که در اواسط قرن 20 بوجود آمده است. اکثرا در روزنامه ها، تلويزيون، فيلمها و بازي هاي کامپوتري به اين مقوله پرداخته شده اما درست درک نشده است. حتي بعضي ساده لوحان اين طرح را غير عملي ميدانند و بعضي از دولتها هرگونه فعاليت در اين زمينه را ممنوع کرده اند. اما اين علم در صنعت و دانشگاهها در حال پيشرفت است اگرچه هميشه بعنوان هوش مصنوعي شناخته نمي شود، زيرا تکنيکها و ايده هاي مهمي از مهندسي نرم افزار را در خود دارد. بعضي ديگر از ساده لوحان نيز فکر مي کنند که اين علم در حال رشد سريعي است و در چند سال آينده رباتها انسانها را به زنجير ميکشند و دنيا را در اختيار خود ميگيرند.

    متاسفانه هيچ توضيح و يا اشاره اي ازAI در مدارس و حتي دانشگاها داده نميشود و تعداد معدودي از دانشگاها هستند که رشته و يا درس AI را در برنامه درسي خود قرار داده اند