• وبلاگ : پاي سيب
  • يادداشت : Cellular automaton
  • نظرات : 0 خصوصي ، 80 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + پرل 
    تاريخچه

    پرل در سال 1987 توسط لري وال منتشر شد. زبان پرل بطور وسيعي ساختار خود را از زبان C و بسياري از خصوصيات خود را مديون زبانهاي AWK , LISP , SED , SH مي باشد. در حال حاضر مي‌توان پرل را در بيش از ?? سيستم عامل بکار گرفت، و کتابخانه CPAN بيش از ????? ماژول را با کد منبع در اختيارتان مي گذارد.


    [ويرايش] قابليت‌ها

    [ويرايش] کاربرد پرل

    پرل را امروزه در زمينه هاي هوش مصنوعي، ژنتيک، نظامي، تحقيقاتي، صنعتي و بطور گسترده اي در اينترنت ميتوان يافت . نوشتن يک بانک اطلاعاتي، صفحه گسترده و يا يک وب سرور شايد با پرل کار عاقلانه‌اي به نظر نرسد، ولي امکانپذير است.


    [ويرايش] پرل به عنوان يک زبان چسبنده (Glue Language)

    پرل به عنوان يک زبان چسبنده مي تواند در زبان‌هاي ديگر مورد استفاده قرار گيرد. به طور مثال مي‌توانيد در برنامه هاي .NET از پرل براي پردازش متن و يا هر چيز ديگري استفاده کنيد. اين قابليت تنها به .NET محدود نمي‌شود و پرل را مي توان در زبان‌هاي ديگر برنامه نويسي بدون در نظر گرفتن پلتفرم ان استفاده کرد.

    [ويرايش] پرل به عنوان يک زبان (Cross Platform)

    جالب است بدانيد نرم افزاري که شما تحت سيستم عامل LINUX و يا MAC نوشته‌ايد روي سيستم عامل WINDOWS و UNIX هم اجرا مي‌شود. قابليت (Cross Platform) به شما امکان توسعه نرم افزارتان را بر روي هر سيستم عاملي فراهم مي‌کند.

    [ويرايش] پرل و CGI

    با پا به عرصه گذاشتن CGI به صفحات وب زبان پرل به خاطر قدرت بالا در پردازش متن و تطبيق الگو (Regular Expressions)، در جمله زبانهايي قرار گرفت که بطور وسيعي براي نوشتن CGI بکار گرفته مي‌شود.

    [ويرايش] پرل و شبکه

    به خاطر قدرت بسيار پرل درزمينه برنامه نويسي سيستم‌هاي شبکه بسياري از متخصصين شبکه و هکرها از اين قافله عقب نمانده و امروزه شاهد اين هستيم که بسياري از برنامه هاي مديريت شبکه، سيستم‌هاي Spidering و Exploit ها به زبان پرل نوشته مي‌شود.


    نکته‌اي که باعث محبوبيت زبان پرل در ميان برنامه نويسان شده است اپن سورس بودن اين زبان مي‌باشد.