سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پای سیب

وجود ابزارهای توسعه و سفارشی سازی

    یکی از پارامترهای مهمی که سازمان باید در انتخاب یک فناوری به آن دقت کند، وجود ابزارهای توسعه و سفارشی سازی می باشد. وقتی سازمانی شروع به استفاده از یک فناوری می کند باید اطمینان داشته باشد که این فناوری نیازهای آینده سازمان را نیز پوشش می دهد و می توان نیازهای جدید سازمان را در آن محیط پیاده سازی نمود. شرپوینت برای هر سطح از کاربران ابزار توسعه و سفارشی سازی دارد.

معماری توسعه پذیر و قابلیت نصب در محیط های بزرگ

    متناسب با نیاز سازمان می توانید شرپوینت را روی یک مجموعه کوچک یا یک پارک سرور بزرگ نصب کنید، زیرساخت پیش بینی شده در این فناوری این قابلیت را دارد که در هر زمان scale up یا scale down شود.

 

 

وجود مستندات فنی، منابع آموزشی و راهکارهای تجاری فرآوان

    وقتی سازمان شما شرپوینت را به عنوان یک زیرساخت برای پرتال سازمان و پیاده سازی برخی سیستم ها انتخاب کرد، اطمینان دارد که همواره مستندات فنی بسیار فرآوان در همه زمینه ها، از اشکالات احتمالی گرفته تا راهنمای کاربران و منابع آموزشی در همه سطوح از کاربری تا توسعه سیستم، نمونه های پیاده سازی شده خارجی، مطالعات موردی، آزمایشات کارایی در سطوح مختلف و ... برای شرپوینت وجود دارد. این فناوری توسط یک اجتماع بزرگ ( SharePoint Community ) و توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی می شود.

سازگاری، یکپارچگی و ارتباط با دیگر سرورها

    شرپوینت محصول شرکت مایکروسافت است، بدیهی است که با دیگر سرورهای این شرکت کاملا سازگار است. به عنوان مثال اگر مدیریت کاربران و گروه ها در سازمان شما در Active Directory انجام می شود، لازم نیست کاربران و گروه ها دوباره در پرتال سازمان تعریف و مدیریت شوند، شرپوینت آنها را از Windows Server دریافت می کند. اگر سامانه پست الکترونیک در سازمان شما Exchange Server است، کاربران می توانند Email های خود را در پرتال سازمان پیگیری کنند. وضعیت حضور یا عدم حضور کاربران در سازمان و امکان برقراری تماس چند رسانه ای با ایشان از طریق ارتباط با Live Communication Server میسر می شود.

شرپوینت یک عیب بزرگ هم دارد ! محصول مایکروسافت است. در واقع تنها عیب این فناوری همین است، اگر سیاست های کلان سازمان شما با فناوری های مایکروسافت یکسو نیست، همه مزایا، سادگی، کارایی و از همه مهم تر ارزان بودن آن را فراموش کنید و فناوری های دیگر را جستجو کنید. ولی اگر سازمان شما .Net را به عنوان محیط توسعه نرم افزارها انتخاب کرده است، SQL Server پایگاه داده مرجع در سازمان شما است و میزبانی سرویس ها توسط Windows Server انجام می شود، بدون هیچ شک پرتال سازمان، مدیریت مستندات، مدیریت محتوا، راهکار اساسی برای جستجوی پیشرفته در اطلاعات سازمان، مکاتبات و اتوماسیون اداری، مدیریت پروژه ها و ... محصولات و فناوری های SharePoint 2007 می باشد.

 

مزایای استفاده از SharePoint

مرکزیت یافتن امنیت، مجوزها، اطلاعات، دانش، ارتباطات گروهی، نسخه بندی اسناد، کامل کردن نسخه های پیش نویس و قابلیت منتشر نمودن از جمله مزیت های SharePoint می باشد. از دیگر مزایای آن می توان به کنترل نحوه ذخیره سازی، سازمان دهی، ذخیره سازی فایل ها در فرمت های مختلف Word، Excel و Access و یکپارچگی جریان های کاری اشاره نمود.

SharePoint چگونه این کارها را انجام می دهد؟

SharePoint از کامپوننت های مختلفی برای انجام این کارها استفاده می نماید:

§         یکپارچگی در logon: کاربرانی که وارد ویندوز می شوند می توانند بطور اتوماتیک به SharePoint نیز login نمایند.

§         قالب های امنیتی مرکزی: سادگی کنترل های امنیتی توسط کاربران IT و وجود یک روش قابل مدیریت بطوریکه افراد توانایی کامل در تغییر و ایجاد مجوزهای امنیتی را دارا می باشند.

§         راحتی ایجاد سایت و زیر سایت: اگر یک چیز برای تایید کردن محیط SharePoint وجود داشته باشد، آنرا می توان     راحتی در استفاده بیان نمود.تا به حال هیچ کدام از نرم افزارهای مایکروسافت مانند SharePoint قابلیت یادگیری آسان را نداشته اند.

§         مخازن اسناد: مخازن اسناد در SharePoint برای مرکزیت دادن ذخیره سازی اسناد بوده و از امکان نسخه بندی نگارش های مختلف اسناد در آن می توان بهره مند شد.

§         تقویم گروههای کاری : یکی از اشکالاتی که در Outlook وجود دارد، نداشتن توابعی برای گروها می باشد یعنی تمام سرویس های آن شخصی بوده و امکان اتصال با گروهها را ندارد. بطوریکه تقویم SharePoint می تواند برای افراد و گروهها بصورت واحد مورد استفاده قرار گرفته(به عنوان مثال می توان فعالیت افراد روی پروژه ها را در نمای تقویم مشاهده نمود) و با ایجاد تنظیمات بر روی آن می توان بصورت اتوماتیک پیام هایی را برای افراد صادر نمود. همچنین امکان مشاهده تقویم SharePoint ازداخل Outlook نیز فراهم می باشد.  

 

SharePoint چیست؟

نصب قدم به قدم شرپوینت 2007

آیا شیرپوینت نیاز سازمان شما است؟ - بخش اول

آیا شیرپوینت نیاز سازمان شما است؟ - بخش دوم


نوشته شده در یکشنبه 89/1/15ساعت 11:29 عصر توسط امیرحسین فرمد نظرات ( ) |



Design By : P I C H A K . N E T

















>