سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پای سیب

                        Keep A Positive Outlook On Life                            

                                                                                                           

 

Are you aware of the effect and influence you have on others that you meet each day?

Have you stopped to contemplate how your mood, your humor, your attitude, or your frame of mind touches those you meet?

Does your each encounter bring an expression of warmth or indifference in your being? Does your each experience bring fervor and passion or apathy about your way of life?

You do impact the lives of those around you. You do have a scope of persuasion in your living.

Don"t you want to create an atmosphere around yourself that will be uplifting and inspiring?

The pace of modern life tends to isolate us from each other, but the contacts you share remain significant. You absorb the energy, attitude, and disposition of those close to you. Some even change, after the briefest encounters. Everything you do or say has the potential to affect the individuals you live, work, and play with.

Be mindful of the impact you might have on another life.
Accept and understand that your attitudes and choices will affect others. So, be graceful and grateful at all times. Seek to be friendly, helpful, and responsive to those in need. Be your very best, for someone is ready to mimic your every move.

A smile can brighten the day of someone walking in gloom.
A simple greeting can enforce the understanding that one is appreciated. Stopping to spend a few moments with someone will earn you respect in their eyes.

A small gesture of kindness could lighten a heavy heart.
Words of approval can increase the confidence of one floundering in doubt. A word of advice could help another see the world in an entirely new light.

Have a kind heart. Be true to yourself.
Keep a positive outlook on things of the world. Remember that God is in control. You are his hands and feet in a cold an embittered world. You can make a difference to others by emulating your Savior.

Project your passion for life, your kindness to others, your love for God and mankind.
Every person you contact within your circle of influence will feel your peace, your caring, and your love. Know this and go out and make this a better world for all of us to live in.

 

"EnjoyTheMasti"

                                                                                                           

نوشته شده در سه شنبه 88/10/29ساعت 1:23 صبح توسط امیرحسین فرمد نظرات ( ) |

 

امنیت فایل های شخصی در ویندوز(2)..........................

 

* و بالاخره یک نکته مهم اینکه حتماً ردّپای فایلها را در ویندوز پاک کنید. شاید بدانید که ویندوز اسامی آخرین فایلهایی که باز کرده اید را نگهداری کرده و از طریق منوی Start > My Recent Documents یا از قسمت Start > Run و یا از بخش History در اینترنت اکسپلورر و قسمتهای مشابه دیگر در دید کاربران قرار می دهد.


برای حذف کردن این اسامی و ردّپاها مراحل زیر را دنبال کنید :


نوار وظیفه (نوار پایین صفحه) را کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید تا پنجره تنظیمات آن ظاهر شود. به سربرگ Start menu رفته دکمه Customize را بزنید. در پنجره ای که باز میشود و از سربرگ Advanced دکمه Clear List را بزنید.


رایانه 110 - حذف ردپای فایلها


برای حذف History در مرورگر ، Internet Exporer را کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید تا پنجره تنظیمات آن باز شود. از سربرگ General دکمه Clear History را بزنید.


7- رمزگذاری Encrypt : روش پنهان سازی که از این به بعد « رمزگذاری» نامیده میشود ، روش مطمئنی است که کمتر به آن پرداخته می شود.


نکته : قابلیت رمز گذاری فقط روی درایوهایی که به سیستم NTFS فرمت شده اند فعال خواهد بود. ( برای اینکه بدانید سیستم فایل یک درایو از نوع FAT32 است یا NTFS ، درایو را انتخاب کنید و جزئیات آن را از ستون سمت چپ پنجره ببینید. و یا درایو را کلیک راست کرده و با زدن گزینه Properties به در جلو عبارت File system نوع سیستم فایل درایو را ببینید. )


نکته : اگر سیستم فایل درایو از نوع FAT32 است ، میتوان آن را به NTFS تبدیل کرد. برای این کار به منوی Start و سپس RUN رفته و دستور cmd تایپ کرده و OK بزنید تا خط فرمان ظاهر شود. از فرمان Convert مانند زیر جهت تبدیل استفاده کنید ( به جای حرف x نام درایو مورد نظر را بنویسید)


convert x: /fs:ntfs


ممکن است کامپیوتر ریستارت شود و قبل از بالا آمدن ویندوز فرایند تبدیل صورت گیرد.


نکته : عمل تبدیل از FAT32 به NTFS باعث از بین رفتن اطلاعات نمی شود. عمل « تبدیل NTFS» با« فرمت NTFS» متفاوت است. عمل Format باعث پاک شدن درایو می شود.



تذکر : سیستم فایل NTFS در ویندوزهای قدیمی مانند ویندزو 98 و ME پشتیبانی نمیشود و درایوهایی که فرمت NTFS داشته باشند در این ویندوزها قابل شناسایی نیست.


* برای رمز گذاری یک فایل یا فولدر ، روی آن کلیک راست کرده ، سپس Properties بزنید. در پنجره ای که باز میشود دکمه Advanced را زده تا پنجره دیگری ظاهر شود. ( شکل زیر ) گزینه Encript contents to secure data را علامت زده تا آن فایل یا فولدر رمزگذاری شود. اگر روی پوشه این عمل انجام میشود ، پیامی ظاهر شده و می پرسد که آیا فقط روی همین پوشه انجام شود یا روی تمام فایلهای درون آن هم رمزگذاری انجام شود ؟


بعد از OK کردن پنجره ها ، رنگ نام آن فایل سبز رنگ میشود ، به این معنی که فایل مورد نظر رمزگذاری شده است.



رایانه 110 - رمزگذاری


نکته : اگر پوشه حاوی مقدار زیادی فایل باشد ، ممکن است فرایند رمزگذاری وقتگیر باشد.
نکته : فایلهایی که « سیستمی » باشند ، رمزگذاری نمیشود.

فایلهای رمزگذاری شده فقط توسط کاربر (User) که روی آن تعریف شده باز خواهد شد. یعنی با تعریف User های متفاوت و پسورد گذاری روی User خود ، کاربران دیگر را مجبور کنید از User های دیگر استفاده کنند.

تذکر : حتی با نصب یک ویندوز دیگر و ورود توسط آن ، قادر به دستیابی به فایلهای رمزگذاری شده نخواهید بود. بنابراین هنگام پاک کردن ویندوز به این نکته توجه شود.
نکته : فرمانی به نام Cipher وجود دارد که از طریق خط فرمان DOS وارد میشود. از طریق این فرمان نیز رمزگذاری امکان پذیر است. همچنین در ویندوز امکاناتی وجود دارد (که باید فعال شود) تا در صورت حذف ویندوز هم بتوان فایلهای رمزگذاری شده را بازیابی کرد (مبحث نسبتاً مفصلی است و جای بحث آن نیست)


به نقل از     http://rayaneh110.parsiblog.com/-252375.htm


نوشته شده در جمعه 88/10/25ساعت 2:56 عصر توسط امیرحسین فرمد نظرات ( ) |

برای پنهان کردن یا غیر قابل دسترس شدن فایلهای شخصی چند روش مختلف گفته میشه که از امکانات ویندوز استفاده میکنه :



سه گزینه نشان داده شده در تصویر زیر را بخاطر بسپارید تا در ادامه بحث به آنها ارجاع داده شود.


{ My computer را باز کرده و از منوی Tools گزینه Folder Options را زده و سربرگ View را انتخاب کنید تا این پنجره ظاهر شود }


رایانه 110 - پنجره تنظیمات


نکته : برخی ویروسها برای جلوگیری از یافتن منبع فایل ویروسی ، این گزینه را غیر فعال میکنند.

برای اینکه ویژگی « مخفی سیستمی » را به فایل (یا پوشه ای) نسبت دهیم ، دو راه وجود دارد :


* استفاده از فرمان های DOS : به منوی Start رفته و گزینه Run را انتخاب و در آن دستور cmd نوشته و OK بزنید تا پنجره فرمان DOS ظاهر شود.


از فرمان Attrib برای تغییر ویژگی های فایل خود استفاده کنید. ( در مثال زیر Rayaneh نام پوشه ای است که فرضاً در درایو C قرار دارد و میخواهیم ویژگی System + Hidden به آن بدهیم. در واقع باید مسیر کامل فایل یا پوشه مورد نظر را تایپ کنیم. )


attrib c:\Rayaneh +h +s


نکته : فاصله بین دستورات فراموش نشود.


رایانه 110 - خط فرمان


به همین ترتیب میتوان هر فایل یا پوشه دیگر را مخفی از نوع سیستمی کرد یا مجدداً با دستور معکوس زیر آنها را نمایش داد ( بجای علامت + علامت – نوشته شده است) :


attrib c:\Rayaneh -h -s


نکته : برای دسترسی مجدد به اینگونه فایلها چند راه وجود دارد :


الف) چنانکه در تصویر ابتدایی نشان داده شد ، با استفاده از گزینه های شماره (1) و (3) فایلهای مخفی سیستمی نمایش داده شده و با مراجعه به آدرس مربوطه ، آنها را خواهیم دید.


ب) مرتباً طبق آنچه در بالا گفته شد از طریق فرمان attrib فایلها را مخفی یا نمایش دهیم تا قابل دسترش شود. ( و یا اینکار را از طریق نرم افزاری که در بخش بعد معرفی می شود انجام دهید)


ج) دو روش بالا کمی وقت گیر و ممکن است مشکل ساز شود. راه ساده تر اینکه از پنجره My Computer و از نوار آدرس (Address) ، مسیر پوشه مخفی شده را وارد کنید ( مثلاً C:\rayaneh ) تا مستقیماً به آن پوشه وارد شود.


نکته : برخی ویروسها از ویژگی مخفی سازی سیستمی استفاده کرده تا نتوان فایل ویروسی درون یک وسیله ذخیره سازی (مانند حافظه فلش) ، یا جای گرفته در ویندوز را شناسایی کرد.


* * راه دوم برای « مخفی + سیستمی » کردن یک فایل (یا پوشه) استفاده از برنامه کوچکی که خودم برنامه نویسی کردم. نرم افزار ساده است و هر کس خواست میتونه دانلود کنه. (پسورد نرم افزار Rayaneh110 هست)
دانلود نرم افزار مخفی ساز سیستمی فایل



نکته : روشهایی وجود دارد که باعث میشود توانایی نمایش فایل مخفی کاملاً غیر فعال شود. این روشها از « رجیستری » ویندوز استفاده میکند ، که در آینده و در مباحث رجیستری به آن اشاره میشود.



3- مخفی کردن درایو : اگر میخواهید حجم زیادی از اطلاعات که درون یک درایو هست مخفی شود ، بهتر است یک درایو را مخفی کنید. برای این کار از « رجیستری » ویندوز میتوان استفاده کرد (ولی به دلیل اینکه هم از روش دیگر مشکل تر و هم بحث رجیستری هنوز آغاز نشده ، از این روش صرف نظر میشود)


برای مخفی کردن درایو یک راه ساده تری هم وجود دارد :


از منوی Start گزینه Run انتخاب و دستور diskmgmt.msc را وارد کنید. ( و یا My Computer را کلیک راست کرده و گزینه Manage را زده ، سپس از پنجره ای که باز میشود ، از سمت چپ و در زیر مجموعه Storage ، گزینه Disk Management را انتخاب کنید. )


چنانکه در شکل می بینید ، درایوی که قصد مخفی کردن آن را دارید کلیک راست کرده و گزینه Change drive letter and paths را بزنید. پنجره ای باز شده که از آن با زدن دکمه Remove آن درایو موقتاً مخفی می شود. (محتویات درایو پاک نمیشود). برای بازگرداندن (اضافه کردن) درایو ، همین عمل را انجام داده با این تفاوت که دکمه Add را بزنید. ( همچنین توسط دکمه Change میتوانید «حرف» مختص یک درایو را تغییر دهید. )


رایانه 110 - مخفی کردن درایو


نکته : درایو سیستم ویندوز (درایو فعال که معمولاً C هست) و همچنین درایو بوت (درایوی که ویندوز در آن قرار دارد) را نمیتوان مخفی کرد.


5- استفاده از شیوه های ابتکاری : پسوند فایلها ( سه حرف انتهایی بعد از کاراکتر نقطه «.» در نام فایلها) نشاندهنده نوع فایل است. بنابراین اگر پسوند فایل را هنگام تغییر نام تغییر دهید و به پسوندی غیرمربوط تبدیل کنید ، آن فایل برای ویندوز قابل شناسایی نبوده و باز نخواهد شد !


نکته : در تصویر ابتدایی ، گزینه ای با شماره 2 (Hide extensions for known file types) مشخص شده که توسط آن میتوان تعیین کرد پسوند فایل نمایش داده شود یا نه. برای تغییر پسوند فایلها ، حتماً باید پسوند نمایش داده شود.



به عنوان مثال پسوند یک فایل متنی ( با پسوند doc ) به یک پسوند مانند dll تغییر داده تا شکل ظاهری آن تغییر کند و کاربران دیگر خیال کنند که یک فایل سیستمی است و غیر قابل باز شدن ! حتی میتوان از پسوند های ساختگی مانند dok استفاده کرد و یا پسوند را حذف کرد.


نکته : با این عمل فایلها به صورت کلیک روی آنها باز نمیشود ، ولی اگر این فایلها توسط نرم افزاری که توانایی باز کردن آن نوع فایل را دارد باز شود و یا پسوند آن اصطلاح شود ، مانند گذشته در دسترس خواهد بود. ( به شرطی که بتوان حدس زد چه نوعی فایلی بوده است)


نکته : فایلهای ویروس (و خصوصاً تروجانها) فایل خود را به صورت File.jpg.exe یا شبیه آن در می آورند. چون پسوند exe دیده نمیشود ، کاربر متوجه نمیشود که فایل اجرایی و احتمال ویروس بودن آن هست. ( به دلیل مخفی بودن پسوند فایل فقط File.jpg دیده میشود )


{ برای تشخیص یک فایل اجرایی از روی ظاهر شکل فایل قضاوت نکنید. عبارت Application در توضیحات فایل نشاندهنده این است که فایل اجرایی است. }




6- ترکیبی از روشهای گفته شده در بالا ( بنا به سلیقه شخصی و راحت بودن آن ) ترکیبی از روشهای ساده بالا تضمین کننده این نکته هست که حتی یک کاربر حرفه ای هم بعد از ورود به کامپیوتر نمیتواند به فایلهای شخصی شما دسترسی داشته باشد.


به نکات زیر جهت محکم کاری بیشتر توجه کنید :


* بهتر است فایلها را در یک آدرسی ذخیره کنیم که دسترسی به آن کمتر و قابل حدس زدن نباشد. (مثلاً در مسیر پوشه ویندوز یا حتی پوشه های داخلی تر آن به شرطی که حجم فایلها زیاد نباشد ، چون ممکن است درایوی که ویندوز در آن است با کمبود فضای حافظه مواجه شود)


* فایل را از نوع مخفی سیستمی تبدیل کنید ، اینگونه فایلها از طریق جستجوی معمولی (Search) قابل شناسایی نیست (جستجوی پیشرفته برای آن لازم است)


* تغییر پسوند فایل ، و حتی انتخاب نام مناسب که شبیه نامهایی باشد که ویندوز از آن برای پوشه ها و فایلهای خود انتخاب می کند ، میتواند آن را از شک و ظن به دور نگه دارد.


* اگر فایل یا پوشه ای دارید که به ندرت از آن استفاده میکنید ، زیپ کردن آن و سپس تغییر پسوند آن و حتی مجدداً زیپ کردن فایل تغییر پسوند داده شده و سپس پسورد گذاری روی آن ، و سپس مجدداً تغییر پسوند آن .... با این روش حتی خودتان هم در باز کردن آن فایل دچار مشکل میشوید !


اگر متوجه نشدید به این مثال توجه کنید : مثلاً یک فایل تصویر به نام rayaneh.jpg دارید. آن را زیپ کنید. ( فایل اصلی را حذف کنید) سپس پسوند آن یعنی zip را به bmp تغییر دهید. سپس مجدداً فایل حاصل را زیپ کنید و یک پسورد هم روی آن بگذارید. مجدداً پسوند آن را از zip به یک پسوند دیگر (مثلاً tif ) تغییر دهید ....


تذکر : برای باز کردن این فایل باید عملیات معکوس آنچه انجام داده اید صورت گیرد و اگر فراموش کنید که چه مراحلی را انجام داده اید ، اون وقت حتی خودتون هم نمیتونید اون فایل را باز کنید !



 


نوشته شده در جمعه 88/10/25ساعت 2:55 عصر توسط امیرحسین فرمد نظرات ( ) |

 

                آموزش وبلاگ نویسی             

 

دوست داری یک وبلاگه شیک و با کلاس داشته باشی؟

اگر،آره ...فقط کافیه یک نگاه مختصر به لینک هایی که برات گذاشتم بکنی !

 

  برای یادگیری مصالب اولیه به لینک های زیر سر بزنید :  

 http://mjmafi.blogfa.com/post-1.aspx

  http://rayaneh110.parsiblog.com/-241677.htm

  http://rayaneh110.parsiblog.com/-248222.htm

 

می تونید از خیلی از قالب های از پیش ساخته شده دیگر هم که در سایت های زیر جمع اوری شده اند هم استفاده کنید:

http://www.webgozar.com/template

http://www.noleek.com

http://www.ir-template.com

http://www.parstheme.com

http://3000theme.blogfa.com

http://persianweblog.ir/templates

http://nastaran1368.blogfa.com

خب تا اینجاش که راحت بود و احتمالا یاد گرفتی چه طور وبلاگ رو ایجاد کنی و تنظیمات اولیه اش رو انجام بدی...

......

سایت های زیادی خدمات وبلاگ نویسی می دهند که بعضی هاشون از زبان فارسی درست حسابی پشتیبانی نمی کنند...حتی خیلی هاشون از کدهای وی.بی.اسکریپت (که در ادامه می گم) پشتیبانی نمی کنند:

1-   http://www.parsiblog.com/

2-   http://www.blogfa.com/

3-   http://www.blogsky.com/Home.bs

4-  https://www.blogger.com/start      (البته تازگی فیلتر شده : blogspot )

5-  http://wordpress.com/  (سرعتش تو ایران پایینه ولی موتورهای جست و جو خیلی سریع مطالبش رو پیدا می کنن)

6-   http://www.persiangig.com/

7-   http://www.blog.com/

8-   http://www.livejournal.com/

9-   http://www.blogster.com/

10-  http://pib.ir/home.php (آفتاب بلاگ)

11- ...

 

برای تهیه یک وبلاگ زیبا و پویا لازم است علاوه بر دستورات کلی HTML کمی هم Java یا vb اسکریپت بدونید...

بهترین مرجع برای یادگیری Java سایت :   

  http://www.w3schools.com/JS/JS_examples.asp

 

البته اگه دقت کنید این سایت مطالب جامعی نیز در خصوص ASP,XAML,CSS هم داره......می توانید پیغام خوش امدگویی و بدرقه و جلوگیری از کلیک راست و رسیت کردن آی.ای رو از همین لینک هایی که دیدید بردارید...مثله:

 

پیغام ورود و خروج  (خوش آمد گویی و بدرقه)

نمایش پیامهای روزانه خودکار

کپی برداری ممنوع(جلوگیری از راست کلیک کردن)

پخش آهنگ در وبلاگ


نوشته شده در جمعه 88/10/25ساعت 12:57 عصر توسط امیرحسین فرمد نظرات ( ) |


 
فناوری LINQ

( برگرفته شده از  Language-INtegrated Query   )

 

 

  

 

 


LINQ چیست ؟
با این که فناوری LINQ در پائیز سال 2005 مطرح گردید ولی فرآیند پیاده سازی آن از سال 2003 آغاز شده بود . هدف از ابداع فناوری فوق، ارائه تسهیلات لازم برای پیاده کنندگان جهت کار با داده در بانک های اطلاعاتی  SQL و XML عنوان شده است. در واقع ، وجود یک حلقه گمشده بین داده رابطه ای ( بانک های اطلاعاتی )  ، اسناد XML با زبان های برنامه نویسی ، ضرورت ابداع فناوری فوق را توجیه کرده بود . پیاده کنندگان مجبور بودند  برای کار با هر یک از منابع داده ، از روش های مختلفی استفاده نمایند . LINQ  را می توان به منزله حلقه ای گمشده  بین دنیای داده و زبان های برنامه نویسی همه منظوره  تصور کرد . با استفاده از  LINQ  امکان دستیابی به داده صرفنظر از نوع داده  ، با روشی مشابه و یکسان فراهم می گردد . 
پیاده کنندگان نرم افزار در زمان نوشتن برنامه های خود معمولا" از دو زبان مختلف جهت رسیدن به یک هدف مشترک استفاده می نمایند . ما برای نوشتن کدها از یک زبان برنامه نویسی نظیر VB.NET و یا #C و برای  گفتگو با سیستم بانک اطلاعاتی از یک زبان دیگر نظیر SQL استفاده می کنیم .

 

LINQ یک فناوری قدرتمند در زمان کار با داده است که دستاوردهای متعددی را برای پیاده کنندگان به ارمغان آورده است :

  • روشی ساده جهت نوشتن query
  • تسریع در پیاده سازی نرم افزار با توجه به حذف خطاهای زمان اجراء
  • امکان استفاده از امکاناتی نظیر اشکال زدائی و IntelliSence در زمان پیاده سازی
  • حذف خلاء موجود بین داده رابطه ای و پیاده سازی شی گراء
  • استفاده از یک گرامر یکسان جهت نوشتن query صرفنظر از نوع منبع داده
  • افزایش بازدهی و راندمان برنامه نویسی ، چراکه برنامه نویسان از یک رویکرد یکسان برای نوشتن query  و بهنگام سازی داده از طریق زبان برنامه نویسی   استفاده خواهند کرد . 



شکل 1 : عملکرد فناوری LINQ

 

 

مثال برای درک بهتر تمام دوستان مخصوصا پیام نوری های گل: 
برای آشنایی اولیه با  قابلیت های LINQ  ، بد نیست بدون این که بخواهیم وارد جزئیات شویم یک مثال کاربردی را با یکدیگر دنبال نمائیم .
در این مثال با استفاده از LINQ و با یک روش مشابه به منابع داده مختلفی متصل شده و پس از بازیابی داده ، آنها را در یک ListBox جداگانه نمایش می دهیم . 
منابع داده عبارتند از :

  • فولدرهای موجود در یک درایو
  • پردازه های در حال اجراء در ویندور
  • یک بانک اطلاعاتی رابطه ای SQL
  • عناصر موجود در یک آرایه
  • یک فایل XML
  • یک فایل متن
<%@ Page   Language="VB" uiCulture="fa-IR" Culture="fa-IR" %>
<%
@ Import Namespace="System.Diagnostics" %>
<%
@ Import NameSpace="System.IO" %>
<%
@ Import NameSpace="System.Linq" %>
<%
@ Import NameSpace="System.Data.Linq" %>
<%
@ Import NameSpace="System.Data.Linq.Mapping" %>
<%
@ Import NameSpace="System.XML.Linq" %>
<%
@ Import NameSpace="System.Collections" %>

< ="server">
"====================================================================

کلاس ایجاد شده بر اساس داده موجود در بانک اطلاعاتی Contact برای جدول Persons
LINQ to SQL Class

"Persons")> _
Public Class
Person
  
"Int not null")> _
   Public ID As
Integer
   "nvarchar(50) not null")> _
   Public Name As
String
   "nvarchar(50) not null")> _
   Public Email As
String
End
Class
"==================================================================== 
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As , ByVal e As System.EventArgs)

بازیابی فولدرهای موجود در درایو C

Dim DI As DirectoryInfo = New DirectoryInfo("C:\\")
Dim dirQuery = From dir In DI.GetDirectories() Order By

               (dir.Name)
Select dir.Name
For Each item In
dirQuery
    ListBox1.Items.Add(item)
Next
item
"====================================================================

بازیابی پردازه های در حال اجرا در ویندور

Dim procQuery = From proc In Process.GetProcesses() Order By proc.Id   _
                            Descending
Select proc.Id, proc.ProcessName
For Each item In procQuery
   ListBox2.Items.Add(item.Id &
" "
& item.ProcessName)
Next
item
"=====================================================================

بازیابی داده موجود در جدول Persons بانک اطلاعاتی Conatct

Dim context As DataContext = New DataContext("Data Source=SRCO-1\SQLEXPRESS;
                                                                        Initial Catalog=Contact;Integrated Security=true"
)
Dim contact1 As Table(Of Person) = context.GetTable(Of
Person)()
Dim query = From c In contact1 Select
c.Name, c.Email
For Each item In
query
     ListBox3.Items.Add(item.Name &
" " & " ==== ? "
& item.Email)
Next
item
"=======================================================================

بازیابی عناصر یک آرایه

Dim firstnames As String() = {"سخا روش", "سایت شرکت سخا روش", "سایت مقالات به زبان فارسی", "سری مقالات ", "ایران", "تهران"}  
Dim val As IEnumerable(Of String) = From fn In firstnames _
                                   
Where (fn.StartsWith("س"
)) _
                                   
Select
fn
For Each name As String In
val
     ListBox4.Items.Add(name)
Next
name
"========================================================================

بازیابی داده ذخیره شده در یک فایل XML با نام Cities.xml

Dim XDoc As XDocument = XDocument.Load(MapPath("Cities.xml"))
Dim query1 = From c In XDoc.Descendants("City"
) _
             Order By c.Element("Name"
).Value _
             Select c.Element("Name"
).Value
For Each item In
query1
    ListBox5.Items.Add(item)
Next
item
"======================================================================
 
 

بازیابی داده از یک فایل متن با نام Maghalat.csv

Dim query2 = From line In File.ReadAllLines(MapPath("Maghalat.csv")) _
            
Where Not line.StartsWith("#"
) _
            
Let parts = line.Split(","
) _
            
Select
Title = parts(0), Publisher = parts(1)
For Each item In
query2
    ListBox6.Items.Add(item.Title &
" "
& item.Publisher)
Next
item

End Sub

>
"=======================================================================

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<
head
="server">
  <
title> مثال شماره یک 
title>
head
>
<
body
>
  <
form id="form1"
="server">
    <
div
>
      <
asp:ListBox ID="ListBox1"
="server">asp:ListBox>
      <
asp:ListBox ID="ListBox2"
="server">asp:ListBox>
      <
asp:ListBox ID="ListBox3"
="server">asp:ListBox>
      <
asp:ListBox ID="ListBox4"
="server">asp:ListBox>
      <
asp:ListBox ID="ListBox5"
="server">asp:ListBox>
      <
asp:ListBox ID="ListBox6"
="server">asp:ListBox>
   div
>
  form
>
body
>
html>
 

شکل زیر خروجی برنامه فوق را نشان می دهد .

 دستیابی به منابع داده مختلف با استفاده از فناوری LINQ

شکل  2  : دستیابی به منابع داده مختلف با استفاده از فناوری LINQ


 

 


نوشته شده در پنج شنبه 88/10/24ساعت 11:16 عصر توسط امیرحسین فرمد نظرات ( ) |

 

این هم یک لینکه عالی برای یادگیری و امادگی جهت تافل :

 

www.zabanamoozan.com

 

تافل یک آزمون جـامع زبان انگلیسی است که بـرای ورود به بیش از 4400 کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیـگر بخشهـای جهان، مورد نیـاز می‌باشد. همچنیـن خارجیانی که دارای مشاغل حرفه‌ای می‌باشند، بـرای ادامه فعالیتهای حرفه‌ایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز دارند.

 

تافل کتبی و کامپیوتری

از سال 1968 تا 1998، آزمون تافل فقط به صورت کتبی برگزار می‌شد. شرکت کنندگان پاسخ‌هایشان را روی یک برگه با مداد علامت می‌زدند. در سال 1998 ETC که آزمون تافل را تهیه می‌کند و Sylvan Learning Systems که برگزاری نسخه کامپیوتری تافل را بر عهده دارد، برای اولین بار این آزمون را به صورت کامپیوتری عرضه کردند.

علاوه بر این دو نسخه (کتبی و کامپیوتری)، قرار است یک آزمون کاملاً جدید نیز در آینده نزدیک ارائه شود. این آزمون جدید تفاوتهای زیادی با دو نسخه موجود خواهد داشت. از آن جمله می‌توان به اضافه شدن بخش «Speaking» اشاره کرد. از آنجایی که این بخش تاکنون در تافل مورد سنجش قرار نگرفته است، می‌توانیم انتظار تغییرات بزرگی را در ساختار این آزمون داشته باشیم.

 

آزمون کتبی تافل (PBT)

تافل کتبی یک آزمون زمانبندی شده است که از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

 

1- بخش شنیداری

50 پرسش

35 دقیقه

2- بخش ساختار و نگارش

40 پرسش

25 دقیقه

3- درک مطلب

50 پرسش

55 دقیقه

 

بخش شنیداری. این بخش از تافل توانایی شما را در درک مکالمه‌های انگلیسی آمریکایی مورد سنجش قرار می‌دهد. این بخش خود به سه قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول این بخش (Part A) شامل مکالمه‌هایی کوتاه می‌باشد که بین دو نفر صورت می‌گیرد و پس از پایان هر مکالمه پرسشی مبنی بر اینکه چه چیزی بین این دو نفر رد و بدل شده است و یا پرسشی در مورد زمان یا مکان این مکالمه، مطرح می‌شود.

در قسمت دوم (Part B) مکالمه‌های گسترده‌تری بین دو یا چند نفر انجام می‌شود و قسمت سوم (Part C) نیز دربرگیرنده نطق‌ها و سخنرانی‌هایی است که بیشتر حول و حوش موضوعات دانشگاهی و آکادمیک می‌باشد.

بخش ساختار و نگارش. این بخش دو دسته از سؤالات را در بر می‌گیرد و هر دو دسته برای سنجش توانایی شما در تشخیص گرامر و ساختار صحیح در یک متن طراحی شده‌اند. در دسته اول سؤالات (ساختار یا Structure) شما باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را تشخیص دهید. این دسته از سؤالات از یک جمله با یک یا چند جای خالی تشکیل شده است و شما باید گزینه‌ای را که به بهترین نحو جمله را تکمیل می‌کند، انتخاب کنید. در دسته دوم سؤالات (نگارش یا Written Expression) هم شما با جملات کاملی روبرو می‌شوید که زیر چهار تا از کلمات آنها خط کشیده شده است و شما باید کلمه یا عبارت نادرست را شناسایی کنید.

درک مطلب. مهارت کافی در درک متون انگلیسی و نیز دایره لغات خوب، کلید موفقیت در همه بخشهای تافل محسوب می‌شود، اما در این بخش این مهارتها بطور خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این بخش از آزمون تافل معمولاً شامل پنج متن در زمینه‌های علمی و دانشگاهی می‌باشد و به دنبال هر متن 10 پرسش مطرح می‌شود. همه اطلاعاتی که برای پاسخ به پرسشها نیاز دارید در داخل متنها گنجانده شده است و شما نیاز به پیش‌زمینه علمی خاصی ندارید.

 

آزمون کامپیوتری تافل (CBT)

نسخه کامپیوتری آزمون تافل از بخشهای زیر تشکیل شده است:

 

1- بخش شنیداری

50-30 پرسش

60-40 دقیقه

2- ساختار

25-20 پرسش

20-15 دقیقه

3- درک مطلب

60-44 پرسش

90-70 دقیقه

4- بخش نوشتاری

1 انشاء

30 دقیقه

 

بخش شنیداری. بر خلاف آزمون کتبی، شما برای شنیدن از گوشی (headphone) استفاده می‌کنید. همچنیـن در آزمـون کامپیوتری علاوه بر صـدایی که می‌شنوید، یک تصویــر هم به نمـایش در می‌آید. به همراه هر پرسش گزینه‌هایی در صفحه نمایش داده می‌شوند که بجای
 حروف (C) ،(B) ،(A) و (D)، کنار هر گزینه یک بیضی [
] دیده می‌شود و شما باید روی پاسخ(های) صحیح کلیک کنید.

در آزمون کامپیوتری تافل گاهی بیش از یک پاسخ صحیح وجود دارد. در چنین حالتی به شما گفته می‌شود که چند پاسخ صحیح را باید انتخاب کنید.

این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول شامل مکالمات کوتاهی است که البته کمی از تافل کتبی طولانی‌تر است. در قسمت دوم هم شما با مکالمه‌ها و سخنرانیهای طولانی‌تری روبرو می‌شوید.

ساختار. این بخش آزمون تافل کامپیوتری، درست مانند تافل کتبی است، با این تفاوت که شما بجای علامت زدن با مداد روی کاغذ، با ماوس روی گزینه صحیح کلیک می‌کنید.

درک مطلب. در این بخش شما ابتدا متنی را می‌خوانید که معمولاً طولانی‌تر از آن است که همه آن در یک صفحه نمایش دیده شود. بنابراین شما مجبور خواهید بود از «نوار مرور» برای دیدن (یا مرور) بقیه متن استفاده کنید (تا زمانیکه «مرور» متن را تمام نکرده باشید، کامپیوتر پرسشها را در اختیار شما نمی‌گذارد). در این مرحله باید روی گزینه Proceed کلیک کنید. حال شما متن را در سمت چپ و پرسش را در سمت راست صفحه نمایش خواهید دید. در این مرحله شما می‌توانید با کلیک روی گزینه Prev به پرسش قبلی برگردید.

بخش نوشتاری. این بخش جدا از رتبه کلی شما گزارش می‌شود. بخش نوشتاری در حال حاضر در آزمون کامپیوتری تافل گنجانده شده است. این انشاء را هم می‌توان با قلم روی یک پاسخ‌نامه نوشت و هم می‌توان مستقیماً در کامپیوتر تایپ نمود. در این حالت می‌توانید از گزینه‌هایی مثل delete، paste، cut و... استفاده کنید.

منبع: www.zabanamoozan.com


نوشته شده در چهارشنبه 88/10/23ساعت 7:24 عصر توسط امیرحسین فرمد نظرات ( ) |

Woman biting into pizza slice. (Getty Images)

 

Our appetites can be quite the pranksters.  It often fools us to think we are hungry, when often, we may be suffering from something completely different.  Distinguishing between false hunger and true hunger will help you know when your body really needs food and when it needs something else.

  1. Hunger Due to Eating the Wrong Food: Symptoms include craving high sugar foods or feeling “hungry” soon after eating a meal.  If you just had a big meal that is high in simple carbohydrates and did not contain fiber, protein or healthy fat, all of which help provide a sense of satiety, you may have experienced a drop in blood sugar. In this case, have a healthy snack, such as a piece of fresh fruit and nuts, or cottage cheese or celery and peanut butter or 1/2 of a sandwich on whole grain bread).

  1. Emotional Hunger: Sometimes, our appetites can go haywire when we are experiencing boredom, fear, anxiety, stress or loneliness. Try taking a walk, journaling, listening to some favorite music, calling a friend or chewing a piece of mint gum instead. Read a book, go to a “safe place” like a library or museum or park where you will not be tempted to overeat or distracted by food. Take a bath, meditate, or think about what REALLY would satisfy you, vs. eating to stuff down emotions you do not want to confront
  2.  
  3. .
  4. Hunger Due to Sleepiness: Experts at http://www.webmd.com/ state that two major hormones, leptin and ghrelin, affect and control sensations of hunger and fullness. Ghrelin stimulates appetite, while leptin, made in fat cells, alerts the brain that you have had enough to eat. Lack of sleep causes a significant drop in leptin levels as well as an increase in ghrelin levels, a so called double whammy for appetite control and feelings of satiety.  Daytime fatigue may lead people to overeat (often, high sugar, nutrient poor foods) in an attempt to get an extra surge of energy. This is equivalent to placing a Band-Aid on the true problem. It provides only temporary relief, which is soon followed by a crash in energy levels and a resurgence of “hunger” leading to more snacking, increased sugar cravings, etc….a vicious cycle.  If you are feeling mid-afternoon hunger pains, try: a brisk 10 min walk around the block (fresh air helps, as does exercise, to boost alertness and increase circulation), a cup of green tea (high in antioxidants and low in caffeine relative to coffee), a 1/4 cup of almonds and a small apple (high in protein, healthy fat and carbohydrates, low in sugar, and a good source of magnesium and fiber). Even taking a few deep breaths can help curb fatigue!

  1. Hunger Due to Thirst: We often mistake thirst for hunger. Try drinking a glass or two of water to identify whether you are truly hungry or just slightly dehydrated, in which case water is the perfect antidote!

When you are really experiencing true hunger, however, it is pretty clear to identify.  For instance, a growling stomach will cause us to be cranky and unfocused…until we get some food, that is! If it has been four hours since your last meal or snack, you may well be truly hungry. Don’t ignore true hunger…doing so may exacerbate it and cause you to overeat to compensate for the missed calories. It is important to eat regularly and consistently to keep energy levels elevated and avoid dips in blood sugar. Try to include fruits and vegetables at each meal and snack, along with some protein (cheese, beans, lean meat/poultry/fish) and some healthy fat (avocado, olives, nuts, oil). This whole foods approach will help keep you at a healthy weight and lessen the likelihood for emotional hunger to rear its head!

Written by Brooke Joanna Benlifer, RD (www.brookejoannanutrition.com) for Sheer Balance


نوشته شده در سه شنبه 88/10/1ساعت 3:38 عصر توسط امیرحسین فرمد نظرات ( ) |



Design By : P I C H A K . N E T

















>